Nog suggesties voor een titel? - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Bart Pletting - WaarBenJij.nu Nog suggesties voor een titel? - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Bart Pletting - WaarBenJij.nu

Nog suggesties voor een titel?

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

06 April 2014 | Verenigde Staten, Arcata

Hallo allemaal,

Het is hier zaterdagmiddag en we zitten mooi even buiten te genieten van het zonnetje met een pilsje. In de tussentijd kan Bartje wel weer eens even een reisverslagje schrijven. En geloof me, aardig wat te vertellen! Want we zijn namelijk al weer twee reisavonturen verder, en dat onder het motto van: kost wat, maar dan heb je ook wat!

De laatste keer dat ik wat geschreven heb stond ik aan de vooravond van de mooie reis met Rob. Nou en dat was het zeker hoor, een mooie reis! Rob loopt stage in New Jersey en kwam effe over voor een weekje. Dinsdagavond heb ik Rob opgehaald met onze dikke Mazda 3 die we voor een week gehuurd hebben. Kost wel wat, want je moet gewoon $15,- per dag extra betalen omdat je geen 25 ben, lekker weer hoor. Woensdagochtend heb ik Rob even een rondleiding op het bedrijf gegeven en nadat we alle spullen gepakt hadden en nog een heerlijk bakkie gedaan hadden op het terras onder het genot van een heerlijk zonnetje konden we dan eindelijk gaan. Die middag hebben we gelijk de Road of the Giants gedaan, een route met allemaal oude hoge bomen van meer dan 100 meter hoog. Hoe breed Rob dan ook mag zijn, als ik de hele boom op de foto wou nemen met Rob ervoor bleef er van Rob niks meer over!

De volgende dag hebben we een bakkie gedaan bij Kees Schoone (Floricultura). Omdat het bedrijf in Heemskerk gevestigd is vond ik het wel leuk om ook even de 'Floricultura Pacific' te bezoeken, en Rob is onbetwist-onze-Orchideeën-specialist dus het was een leuke middag. Daarna zijn we naar Santa Barbara gereden, een leuk kustplaatsje met prima weer. Daar hebben we een andere Orchideeën kweker bezocht. Ook hier weer een leuk dagje gehad en vervolgens nog even genoten van Santa Barbara.

Vervolgens zijn we naar Yosemite gegaan (spreek uit: Jos-eh-mait, en niet zoals de meeste Nederlanders: Jos-ih-mie-tie). Dit is een van de mooiere natuurparken in Amerika. Daar hadden we een motelletje voor 2 nachten geboekt en hebben ook heerlijk 2 avondjes zitte geniete van het zonnetje, met een potje bier binnen handbereik uiteraard. Yosemite zelf was ook erg mooi. Maar om eerlijk te zijn heb ik in Nieuw Zeeland en Chile wel meer mooie(re) natuur gezien. En dat zeg ik natuurlijk alsof het niks is, maar dat schijnt wel vrij bijzonder te zijn voor deze leeftijd!

De laatste stop was San Francisco, waar we heen gingen voor de Golden Gate Bridge etc. Wij vroeg weg uit Yosemite om optijd een slaapplaats te hebben, zodat we de middag nog de stad in konden. Zo gezegd zo gedaan, en zo vlug mogelijk de stad in. Maarja, als je dan vergeet om te bedenken wat je eigenlijk wil doen in de stad, kan het zo maar zijn dat je de metro in stap en geen flauw idee heb waar je eigenlijk gaat belanden en uit moet stappen. Ja, zo handig zijn wij dan ook wel weer! Maar goed, uitgestapt in Berkley (volgens ons de bijlmer van San Francisco) wat wel interessant leek. Het leukste was dus een bloemist waar we even handel zijn wezen kijken. De bloemist zij tegen ons dat wij maar eens bij de plaatselijke Whole sale moesten gaan kijken. En ja hoor, stonden we dan, woensdag morgen om 6 uur bij de plaatselijke groothandel voor bloemen. Moet ja nagaan wat voor stelletje achterlijke tuinders we ook eigenlijk zijn. Heb je vakantie, bezoek je evengoed nog twee kwekerijen en een bloemengroothandel! De rest van de dag lekker door de stad geslenterd. We hebben de Golden gate Bridge bezocht, het Golden Gate park, Pier 39 en nog wat dingetjes in de stad. Volgende dag ging Rob alweer met het vliegtuig richting New jersey en ik weer naar Arcata.

Thuis aangekomen duurde het natuurlijk niet lang voordat de volgende reis alweer voor de deur stond. Ditmaal waren St. Catharines (Canada) en Oxnard (Boven Los Angeles) aan de beurt. Samen met Lane (de eigenaar) gingen we de andere locaties van het bedrijf bezoeken. Maandag in de middag vlogen we richting San Francisco en rond 9 uur vlogen we richting Canada. Dit was een vlucht van 6 uur (incl de 3 uur tijdsverschil voor onze mindere rekenwonderaars) dus dit was slapen in het vliegtuig. Aangekomen in Canada zijn we eerst even bij de veiling van Toronto (2,3 miljoen inwoners) wezen kijken. Er stond vandaag veel tulpenhandel volgens Lane (karretje of 8). Ook nog even bij de plaatselijke Wholesale gekeken waar de bloemen voor achterlijke hoge prijzen verkocht wordt. Dat is mooie handel dus! Daarna gingen we door naar de Canadese kwekerij waar ik ook Bart van Haaster ontmoet heb (de leidinggevende van de locatie). De dag ging gauw om en we moesten al weer snel naar het vliegveld terug voor de vlucht naar Los Angeles. Op de weg naar het vliegtuig natuurlijk nog wel even rondgesnuffeld in de supermarkten. In LA zijn we de volgende ochtend ook weer naar een Wholesale market geweest. Daarna voor de drukte uit door naar de kwekerij in Oxnard waar gerrit de leiding over heeft. In Oxnard hebben ze irissen, lelies, asters, gerbera's, Delphiniums, sierkool en nog wel meer. het was allemaal erg... interesting. Eind van de dag met het vliegtuig terug naar Arcata waar we half 1 in de nacht dan eindelijk thuis kwamen. Zoals je al leest, naar Canada en Oxnard op en neer in een erg korte tijd!

Thuis aangekomen had ik een nieuwe huisgenoot erbij. Dit is Berry, hij komt uit Brabant. Eindelijk eens een beetje gezelligheid in huis met een Nederlander er bij. Echter maar voor kort, want over een dag of tien komt de familie Plet al weer over voor nog 2,5 week vakantie, waarvan ik ook tien dagen mee ga. Wat gaat het toch hard allemaal.

Ja, ik heb alweer een veel te lang verhaal gemaakt, tot volgende keer maar weer! En nog bedankt voor de leuke reacties, altijd leuk om weer eens wat te horen van jullie!

• 06 April 2014 - 11:00

Truus En Gerrit:

Hoi Bart
    Het verhaal kan, wat ons betreft, nooit lang genoeg zijn hoor!!
    We genieten mee met jou ervaringen.
    We hopen dat je ook wat schrijft wanneer je familie over is.
    groetjes Truus en Gerrit