Still alive! - Reisverslag uit Río Bueno, Chili van Bart Pletting - WaarBenJij.nu Still alive! - Reisverslag uit Río Bueno, Chili van Bart Pletting - WaarBenJij.nu

Still alive!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

29 Oktober 2013 | Chili, Río Bueno

Jaja, voor de mensen die het zich afvroegen, I am still alive! Ondertussen alweer aardig tijdje geleden dus zal weer even een verhaaltje uit me mouw schudden!

De eerste echte werkweek is ondertussen al weer een tijd terug. vier weken om precies te zijn. Toen heb ik Lelies geplant, hoefde niet veel uit te voeren achterop de plantmachine dus lekker klussie. Mocht ook wat bedjes rijden en dat recht rijden s nog best lastig, vooral op dat apeland hier. Wel moest ik aardig wennen aan de werkmentaliteit. Het is allemaal erg relaxed en wat vandaag niet gaat komt morgen wel weer en om het half uur is het wel weer tijd voor een sigaretje. Een beetje doorgaan is er niet bij dus ja dan moet je je maar aanpassen he!
Waren we dus bezig met de beregening, hoor ik achter me opeens een hoop geschreeuw, ik dacht ja het zal wel, maar toen ik me omdraaide zag ik zo 100 koeien het land op komen stormen, richting de zojuist geplante lelies! Zo kwaad als dat ik kon kijken en zo hard ik kon brullen de koeien terug proberen te jagen waar ze vandaan kwamen, en dat lukte me vrij aardig moet ik zeggen! Prachtig hoor, dat was weer wat...

Spaanse taal lukt steeds beter, maar blijft lastig. Zo wist ik niet wat 'Barrio Rojo' betekende en toen ze me vroegen daar heen te gaan gewoon simpelweg ja gezegd (want dat doe je als je het niet begrijpt)! Maar vertalen jullie 'Barrio Rojo' nou maar is naar het Nederlands/Engels haha!

In het weekend nog een keer naar Valdivia geweest (plaatsje) met Daniela en lekker de toerist uitgehangen. Zij spreekt knap engels dus het is lekker om dan een goed gesprek te kenne hebben in plaats van dat halve Spaans elke keer. Erg leuke dag gehad! Ander weekendje met Gustavo mee geweest stappen in Osorno wat opzich ook erg goed beviel! Ik kwam om zeven uur aan in Osorno, blijkt dat we pas om elf uur gaan BBQen en daarna om 1 uur de stad in. Ja, met name, de etenstijden zijn hier wel anders...

Tussendoor ook nog een keer naar de kapper geweest, en (in me beste Spaans) uitgelegd hoe ik het geknipt wou hebben. Als ik het nu recht overend kam lijkt het een beetje op een skihelling, zo scheef geknipt. Maar voor die 2000 Pesos (omgerekend ongeveer € 3,-) kan ik er eigenlijk ook alleen maar om lachen!

Afgelopen drie weken heb ik eigenlijk alleen maar op kantoor gezeten, wat ik dan ook aardig zat werd. Maar de opdracht schoot lekker op en het begint tenminste ergens op te lijken (wat school vind moet ik natuurlijk nog maar afwachten...). Naar kantoor met de bus dus erg veel gereisd. Allemaal leuk en aardig hoor, die jonge stelletjes hier in Chili. Maar dat zoetsappige, zwijmelige, knuffelige, kleffe, natte gedoe de hele tijd ...ehh... in het ...uhh... OPENBAAR!!! hoeft van mij ook weer niet. Moet je net mij hebben, daar spaug ik dus echt van, doe dat lekker effe een tijdje thuis ofzo!.

Afgelopen weekend in Puerto Varas geweest. Trof het onwijs met het weer, zo lekker scheen het in tijden niet te zijn geweest. Een erg leuk toeristisch stadje, waar ik graag nog eens naar terug ga. Op mijn weg naar Ensenada kwam ik een Zuid Afrikaan tegen, waar ik de hele dag eigenlijk mee ben opgetrokken. Hij ging voor drie maanden naar Chili om te kijken of hij daar een bedrijf kon starten, maar dit viel erg tegen. In Ensenada bij een nationaal park geweest en watervallen. Erg mooi hoe helder het water hier is. Terug in Puerto Varas samen met de Zuid Afrikaan wat gegeten een een pilsje gevat. Het was wel weer lekker typisch. Toen ik vertelde dat ik uit Holland kwam, zij hij dat hij Holland eigenlijk alleen kende van 'the famous cafe's' en 'the streets with the womans'. Coffeshops en de wallen, ja, klopt, dat is Nederland en daar kom ik dus vandaan... Hij zou over 2 dagen terug naar Zuid Afrika vliegen. Ik vroeg hem of hij graag naar huis wou en of hij nog wat miste. Het eerste wat zou doen als hij thuis kwam was een Amsteltje drinken. Ja dat horen jullie goed, een Amsteltje drinken. Heel bizar, ik wist geeneens dat ze dat in Zuid Afrika hadden/kenden/dronken.
Al met al was de dag in Puerto Varas zeer geslaagd, een dag met een gouden randje zullen we er maar van maken!

Zal van de week is kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen, maar nog niet echt tijd voor gehad/gemaakt.

Het verhaal is wel weer lang genoeg zo, ik hoop dat ik jullie weer vermaakt heb en tot de volgende keer allemaal!

  • 29 Oktober 2013 - 07:27

    Smit, W, Bundervergaarder.:

    Haha maken bart! Si, si, el barrio rojo! Ouwe stroper!

    Ken je toch merken dat het klappen van de zweep thuis bij vader Jan en Oom Ronald het tempo er toch wel in houdt he... haha ;-)

    Hasta la proxima, señor!

  • 29 Oktober 2013 - 09:57

    Wendy Beentjes:

    Hey Bart!

    Leuk verhaal! Je vermaakt je nog goed zo te zien!
    Veel plezier nog!

    Groetjes Wendy

  • 11 November 2013 - 08:48

    Hans En Joke:

    Hoi Bart,

    Leuk om je verslagen te lezen, je maakt nogal wat mee zo. Is weer eens wat anders dan de tuinderijen in Heemskerk. Ik moet zeggen dat de bollenvelden soms wel veel lijken op de bollenvelden hier, net Nederland. Prachtig mooie foto's trouwens. En dan dat heerlijke zonnetje erbij in combinatie met het werktempo, genieten hoor. Is het er 's nachts nog steeds zo koud? Hier wordt het nu ook kouder, ik heb de citroen van Sap maar binnengezet, er hangen er 4 in, mooi geel, is me nog nooit overkomen.

    Morgen jarig Bart, is wel vreemd natuurlijk ik het verre Chili je verjaardag vieren. Een momentje dat je je vader en moeder, Esther en Ruud wel even mist lijkt me. Maar wel leuk om straks weer te schrijven of je daar nog een feestje hebt gegeven. Een BBQ kan je natuurlijk altijd geven, dat doe je daar meer en het weer werkt natuurlijk mee. Wat denk je van een Cabrito aan het spit? Lekkere serveza erbij en mooi anzitten. Misschien nog een paar mooie Chileense senoritas, je haar zit in ieder geval goed!

    Bart, van harte gefeliciteerd en we wensen je een hele mooie dag toe. We horen uiteraard weer van je, altijd leuk om je verhalen te lezen.

    Dikke verjaardagszoen van Hans en Joke.

  • 12 November 2013 - 21:30

    Nico En Marian:

    Hoi Bart,

    Van Harte Gefeliciteerd met je 21e verjaardag!
    Eindelijk volwassen, dat gaan we mee maken als je terug bent.

    Wel apart om je verjaardag zo ver weg te vieren, om nooit te vergeten waarschijnlijk.
    Wij nemen vanavond een pilsje op je verjaardag, we gaan er vanuit dat jij dat ook doet.

    Hartelijke groet,
    Nico en Marian

  • 13 November 2013 - 19:32

    Bart:

    Hans en Joke, ik maak heel wat moois mee hier, en anders dan in Heemskerk ja. over het algemeen wat warmer hier alleen de min en max temperatuur zijn wat extremer. Klopt, was een vreemde gewaarwording maar weer is wat anders, t is pizza geworden ipv BBQ, en heb de hele familie natuurlijk wel even gemist!

    Nico en Marian, bedankt, we gaan het zeker meemaken, het volwassen zijn! Was in ieder wel een onvergetelijke verjaardag ja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Río Bueno

Chili

Stage bij Southern Bulbs S.A. in Chili van 10 september tot 28 december.

Recente Reisverslagen:

27 December 2013

Leste dagen

07 December 2013

Time flies when you are having fun!

29 Oktober 2013

Still alive!

28 September 2013

Drukdrukdrukdruk

14 September 2013

Frio días
Bart

Hallo allemaal, Het is weer zover, ik ga voor een aantal maanden naar het buitenland. Voor mijn Tuibouw en Akkerbouw opleiding ga ik stage lopen. Een keer naar Chili en een keer naar Amerika. Vanaf september tot december ga ik naar Chili toe om stage te lopen bij Southern Bulbs. Vanaf januari zal ik naar Amerika reizen. Daar ga ik stage lopen bij The Sun Valley group. Tijdens de stage ga ik werken bij het bedrijf en zal ik ook een opdracht voor het bedrijf uitvoeren. Via deze site houdt ik jullie op de hoogte van mijn gebeurtenissen in het buitenland. Bart

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 13200

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 03 Mei 2014

United States of America

10 September 2013 - 30 December 2013

Chili

Landen bezocht: